Pakkauskokoja moneen makuun

Sinebrychoff on panostanut pienempien juomapakkausten saatavuuteen viime vuosina. Yritys valmistaa kaikki suosituimmat Coca-Cola-yhtiön virvoitusjuomat – Coca-Colan, Coca-Cola Zero Sugarin, Fanta Appelsiinin ja Spriten – pienissä 2,5 desilitran juomatölkeissä. Ne ovat pienin saatavilla oleva juomapakkaus päivittäistavarakaupoissa! Juomia on tarjolla myös 2,5 desilitran pulloissa 1950-luvun tapaan.

Unilever on pienentänyt pakattujen annosjäätelöiden kokoja, jotta 80 prosenttia yrityksen pakkaamista jäätelötuotteista sisältäisi enintään 250 kilokaloria annosta kohden. Useissa maissa toimiva Unilever on sitoutunut parantamaan ravitsemusta myös muilla tavoin. Sitoumukseen voi tutustua yrityksen verkkosivuilla.

Fazer käyttää useimpien pakattujen tuotteiden merkinnöissä vapaaehtoista lisämerkintää, jossa kerrotaan yhden annoksen sisältämän energian ja ravintoaineiden määrä. Viitteelliset annoskoot on sovittu yhdessä elintarviketeollisuuden toimijoiden ja järjestöjen kesken, ja elintarvikevalmistajat käyttävät samoja annoskokoja koko Euroopassa. Merkinnät auttavat hahmottamaan, minkä kokoinen on yksi annos sellaisissa tuotteissa, joissa pakkaus sisältää useita annoksia.

Fazerin leipomotuotteista ja makeisista on saatavilla runsaasti eri pakkauskokoja. Esimerkiksi ikonisen Fazerin Sinisen suklaan voi valita yksittäisestä konvehdista aina 200 g suklaalevyyn, käyttötilanteesta riippuen.

Cloetta valmistaa MINI-makeispusseja. Pienestä 110–120 gramman koostaan huolimatta ne tuovat tarjolle hyvän valikoiman yrityksen suosituimpia klassikkomakeisia, kuten Hedelmä Aakkoset, Sirkus Aakkoset ja TV Mix. MINI-pussien valikoimaa päivitetään uutuuksilla säännöllisesti.

Apetitin Tuorekset-tuoteperheeseen kuuluu käyttövalmiita tuoreita kasvis- ja hedelmäsekoituksia kooltaan eri tarpeisiin sopivissa pakkauksissa. Tuorekset-pakkaus sisältää yhteen ruokalajiin tai välipalaan tarvittavat kasvikset paloiteltuna niin, että eri kasvikset valmistuvat samanaikaisesti. Tuote tarjoaa kuluttajalle helpon tavan lisätä kasviksia ruokavalioonsa, ja sen tarkkaan suunniteltu pakkausratkaisu pidentää kasvisten käyttöikää minimoiden ruokahävikkiä.

Pienten kotitalouksien määrä lisääntyy, ja ihmiset ovat yhä vaihtelunhaluisempia. Pienillä pakkauksilla pystytään palvelemaan erilaisia kuluttajaryhmiä ja käyttötarpeita. HKScan Finland on tuonut markkinoille aiempaa pienempiä pakkauskokoja moniin tuoteryhmiin, kuten leikkeleisiin, nakkeihin, makkaroihin, lihaan ja valmisruokiin.

Takaisin ylös