Vastuullista markkinointia
Ruokia ja juomia valmistavien yritysten vastuullinen markkinointi tukee lempeästi suostutellen ihmisten tasapainoisia ruokavalintoja. Kampanjat ja yritysten tarjoama tieto ohjaavat syömään hyvin.
Resepteihin ravintoarvot, annoskoot ja enemmän kasviksia
Snellmanin lihajalostus on kehittänyt kotisivujen reseptejä merkittävästi. Erityisruokavaliot on huomioitu aiempaa paremmin ja hakutoimintoja on lisätty ja kaikkiin ruokaohjeisiin kaikkiin on lisätty ravintoarvot ja annoskoot. Myös suolan ja kovan rasvan määrään resepteissä on kiinnitetty entistä enemmän huomiota.
Yritys kannustaa suomalaisia monipuoliseen ja terveelliseen ruokavalioon. Kasvisten osuutta on lisätty merkittävästi resepteissä ja kasvisten monipuolista käyttöä on tuotu esille reseptien kautta yhteistyössä Satokausikalenterin kanssa. Väriä on lisätty annoksiin myös yrityksen omissa ruokaohjeissa.
Lue lisää YritysesimerkkiPakkausmerkinnät ja -koot ohjaavat oikean kokoisiin annoksiin
Nestlé kannustaa ihmisiä syömään terveellisesti kertomalla tasapainoisesta ruokavaliosta ja saantisuosituksista. Selkeät pakkausmerkinnät ja pakkauskoot ohjaavat oikeanlaisiin annoskokoihin. Kaikissa Nestlén tuotteissa on viitteellisen päiväsaannin merkintä (GDA) Nestle on myös lisännyt erityisesti lapsille ja perheille suunnattuihin tuotteisiin tietoa sopivasta annoskoosta. Lisäksi yritys ilmoittaa ravintoarvotaulukossa aina myös kuidun määrän sekä motivoi ihmisiä lisäämään täysjyväviljaa ja kasviksia ruokavalioonsa.
YritysesimerkkiMarkkinointia ei kohdisteta lapsiin
Coca-Colan juomamerkkien markkinoinnista Suomessa vastaa Coca-Cola Finland. Yhtiö on sitoutunut emoyhtiön kansainvälisiin vastuullisen markkinoinnin itsesääntelyohjeisiin, joiden mukaan markkinointia ei kohdisteta lapsiin. Vastuullinen markkinointi kattaa kaikki valikoimissa olevat juomat vesistä mehuihin.
Lue lisää YritysesimerkkiTutustu myös
Elintarvikemarkkinoinnin itsesääntely
Elintarvikemarkkinoinnin itsesääntelyn tavoitteena on lisätä yritysten tietoisuutta markkinoinnin vastuullisuudesta ja edistää vastuullisia markkinointikäytäntöjä muuttuvassa toimintaympäristössä.
Lisätietoa