Elintarviketeollisuuden joulupuuro: viherväittämiä vai vastuullisuustekoja – miten kuluttajien luottamus ansaitaan?
- Alkaa / Päättyy:
- Sijainti:
- Helsinki
Suomalaiset elintarvikealan yritykset ovat työskennelleet pitkäjänteisesti vastuullisten toimintatapojen edistämiseksi ja pärjänneet vuosittain erinomaisesti brändien mainetta mittaavissa tutkimuksissa. Toisaalta julkista ruokakeskustelua leimaa vahva vastakkainasettelu. Kuinka kuluttaja erottaa todelliset vastuullisuusteot viherpesusta? Mitä yritys voi tai uskaltaa enää sanoa?
Elintarviketeollisuusliiton joulupuurotilaisuudessa vaihdetaan ajatuksia siitä, miltä ruoka-alan vastuullisuustyö näyttää ja miten vastuullisuusviestinnässä voi tänä päivänä onnistua.
Keskustelun alustaa Viherpesutalous-kirjan toinen kirjoittaja ja viestintäammattilainen Antti Isokangas. Tämän jälkeen vuorossa on paneelikeskustelu, jossa erilaisia näkökulmia aiheeseen ovat tuomassa eläinlääketieteen tohtori Jaana Husu-Kallio, Viral Vegans -yhdistyksen toiminnanjohtaja ja tietokirjailija Benjamin Pitkänen sekä maineen mittaamiseen erikoistuneen tutkimusyhtiö T-median kehitysjohtaja Riku Ruokolahti.
Kutsut tilaisuuteen on lähetetty sidosryhmille marraskuussa.