19.12.2014

Vuoden Suomalainen Elintarvike -kilpailu on käynnistynyt

Pienet ja suuret elintarviketehtaat tuovat markkinoille vuosittain uusia ruokia ja juomia, jotka tuovat elämään iloa ja nautintoa, houkuttelevat kokeilemaan ja helpottavat arkea.

Vuoden Suomalainen Elintarvike -kilpailulla kerrotaan kuluttajille maistuvista uutuustuotteista ja kannustetaan yrityksiä luomaan näitä menestyskonsepteja jatkossakin. Kilpailuun voivat osallistua kaikki Suomessa kehitetyt ja valmistetut vähittäiskauppatuotteet, jotka ovat tulleet myyntiin edellisen vuoden aikana.

Kilpailu on käynnistynyt!

Vuoden Suomalainen Elintarvike 2015 -kilpailu on käynnistynyt. Yritykset voivat ilmoittaa tuotteitaan kilpailuun 17.12.2014 - 31.1.2015 välisen ajan. Finaaliin valitut viisi tuotetta julkistetaan maaliskuussa 2015, jonka jälkeen kuluttajat saavat äänestää omaa suosikkiaan. Voittaja ratkeaa kuluttajaäänestyksen tuloksen perusteella. Tulos julkistetaan Elintarvikepäivässä 5.5.2015.

Tähtituote on nyt Vuoden Suomalainen Elintarvike

Tähtituote-kilpailu vaihtoi nimensä Vuoden Suomalainen Elintarvike -kilpailuksi samalla kun kilpailun sääntöjä uudistettiin. Näin kilpailu palasi juurilleen, sillä alun alkaen se käynnistyi tällä nyt käyttöön otetulla nimellä. Kilpailun perusidea on edelleen sama kuin aikaisemmin: se etsii elintarviketeollisuuden valovoimaisimpia uutuustuotteita.

Tarkempia tietoja kilpailusta, säännöt ja yritysten ilmoittautumislomakkeen löydät osoitteesta www.etl.fi/vuodensuomalainenelintarvike. Kilpailun vaiheita voi seurata kevään aikana Maista Suomi FB-sivulla: www.facebook.com/MaistaSuomi

Lisätietoja: tiedottaja Liisa Tikkanen, p. 050 377 4100