19.09.2014

Tietohaarukka 2014 -tilastojulkaisu on ilmestynyt

Tietohaarukka 2014 -julkaisu sisältää keskeiset ja uusimmat ruuan tuotantoa ja kulutusta koskevat tilastot. Julkaisu koostuu neljästä osiosta: yleisistä tiedoista, maataloudesta, elintarvikkeista sekä päivittäistavarakaupasta ja ammattikeittiöstä. Tänä vuonna julkaisua on laajennettu erityisesti uusilla ravitsemusta ja taloutta käsittelevillä tilastoilla.

Tietohaarukan Elintarvikkeet-osio sisältää tietoja mm. elintarvikeomavaraisuudesta, tuonnista ja viennistä, kulutusmenoista sekä elintarvikkeiden hintakehityksestä. Lisäksi osiossa on tietoa suomalaisten päivittäisestä aterioinnista.

Tietohaarukka 2014 -julkaisua on saatavilla suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Julkaisu on maksuton ja sitä voi tilata osoitteesta viestinta@etl.fi. Julkaisuun voi tutustua myös osoitteessa www.ruokatieto.fi/tietohaarukka.

Tietohaarukka 2014 -julkaisun on tuottanut Ruokatieto yhteistyössä Agronomiliiton, Elintarviketeollisuusliiton, Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK:n, Svenska Lantbruksproducenternas centralförbund SLC:n ja ProAgria Keskusten Liiton kanssa.