14.10.2014

Aili Kähkösestä Elintarviketeollisuuspoolin valmiuspäällikkö

Elintarviketeollisuusliiton yhteydessä toimivan elintarviketeollisuuspoolin valmiuspäälliköksi on nimitetty FM, sotilastieteiden kandidaatti, insinööri (AMK) Aili Kähkönen 1.12.2014 alkaen. Elintarviketeollisuuspoolin valmiuspäällikön tehtävien lisäksi Aili Kähkönen hoitaa Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto ry:n yhteydessä toimivan alkutuotantopoolin sekä Päivittäistavarakauppa ry:n yhteydessä toimivan kauppa- ja jakelupoolin valmiuspäällikön tehtäviä.

Vastuu valmiuspäällikön tehtävien hoidosta siirtyy Aili Kähköselle vuoden 2015 alusta nykyisen valmiuspäällikön Viljo Holopaisen siirtyessä eläkkeelle. Aili Kähkönen tulee Puolustusvoimien tutkimuslaitoksesta, jossa hän on työskennellyt osastoinsinöörinä.

Elintarviketeollisuuspooli, alkutuotantopooli sekä kauppa- ja jakelupooli huolehtivat elintarvikealan toiminnan suunnittelusta poikkeusolojen varalle Huoltovarmuuskeskuksen alaisena. Poolit ohjaavat yritysten valmiussuunnittelua sekä järjestävät harjoituksia sekä tiedotus- ja koulutustilaisuuksia.

toimitusjohtaja Heikki Juutinen, p. 040 502 6270