Vaikuttava markkinointi ei synny sormia napsauttamalla

Tulosta

14.15 - 16.00

Puheenjohtaja: Vice President Sales, retail Minna Slotte, Arla Oy

Rakennetaan brändejä eikä ständejä

Mitä voimme oppia tunnetuilta brändeiltä, ja miksi brändejä pitäisi rakentaa? Brändin asemaa suhteessa kilpailijoihin ja kuluttajiin on tärkeää seurata ja valita oikeita mittareita. Markkinointipanostukset näkyvät viivan alla.

Founder Rami Veranen, Supercrush

Pakkausdesignilla erottuvuutta ja etumatkaa – entä myös uniikkia kilpailuetua?

Pakkaus luo mielikuvia ja viestii brändin arvoista. Ensiosto tehdään mielikuvan perusteella mutta mitkä tekijät ratkaisevat uusintaoston ja miten niihin voi vaikuttaa pakkaussuunnittelun keinoin? Entä mitä kuluttajalähtöinen muotoilu mahdollistaa? Case-esimerkit valottavat erityyppisten pakkaussuunnitteluratkaisujen vaikutusta brändien ja tuotteiden menestykseen.

CEO, Creative Director Maija Olkkonen-Seppo, Packdesign ID

Kuluttajien ostopäätökset myymälöissä – vaivattomuus, elämyksellisyys ja henkilökohtainen markkinointi nostavat päätään

Kuluttajat havaitsevat ostoskierroksillaan alle prosentin myymälöiden tuotteista. 70 prosenttia tuotteiden ostopäätöksistä tehdään vasta myymälöissä, joten viimeinen maili on yhä ratkaisevampi kaupan ja brändien menestymiselle. Tuoreen suomalaistutkimuksen mukaan kuluttajille kohdennetusta digitaalisesta myymälämarkkinoinnista hyötyvät kaikki.

Markkinointijohtaja Ahti Leväaho, Smartcart

Supersome eli strategialla sankaritekoihin

Tykkäyksillä ei ole merkitystä, jos niillä ei ole yhteyttä strategiaan. Tule kuulemaan, mitä somestrategia käytännössä tarkoittaa ja mitä hyötyä se tuo brändille, sisältösuunnitteluun ja tuloksiin.

Concept Planner, Marjut Kuula, Trust Creative Society

Viisas tunnistaa mainonnan karikot

Luulitko, että toimit oikein mainostaessasi sosiaalisessa mediassa? Miten pärjäät blogien, vlogien ja Instagramin ihmeellisessä viidakossa? Entä mihin suuntaan kansainväliset markkinointisäännöt muuttuvat?

Pääsihteeri, markkinointioikeudelliset asiat ja elintarvikeketjun kauppatapalautakunta Paula Paloranta, Keskuskauppakamari