09.11.2017

Ruokayritykset tekevät pitkäjänteistä työtä ihmisten hyvinvoinnin eteen – uusi sivusto kokoaa esimerkit

Suomessa elintarviketeollisuus on tehnyt jo vuosikymmeniä työtä esimerkiksi suolan vähentämiseksi elintarvikkeista ja on siinä Euroopan edelläkävijä. Tuotekehitystä tehdään myös sokerin vähentämiseksi sekä kasvisten lisäämiseksi ihmisten ruokavalioihin. Rasvan määrään ja laatuun kiinnitetään huomiota.

Elintarviketeollisuusliitto on avannut verkkosivut, joilla esitellään ruokia ja juomia valmistavien yritysten työtä hyvän ravitsemuksen ja ihmisten hyvinvoinnin eteen.

- Elintarvikeyritykset tutkivat tarkoin kuluttajien odotuksia ja valmistavat niiden mukaisia hyvinvointia tukevia tuotteita. Kuluttajien hyvinvointi on yrityksille tärkeää, johtaja Marleena Tanhuanpää kertoo.

- Ravitsemus ja hyvinvointi kiinnostavat ihmisiä enemmän kuin koskaan, ja yrityksissä tehdään työtä aiheen ympärillä päivittäin. Suomessa on kehitetty monia menestyneitä ravitsemusinnovaatioita, kuten Benecol, Rypsiporsas ja Valio ValSa, Tanhuanpää toteaa.

Yritykset auttavat ihmisiä tekemään omaa hyvinvointia edistäviä valintoja myös tarjoamalla monipuolisen tuotevalikoiman ja tietoa, joka ohjaa syömään hyvin. Hyvinvointia tuetaan muun muassa tarkoituksenmukaisilla pakkauksilla ja inspiroivilla resepteillä.

- Terveellisen ruokavalion koostamisessa kokonaisuus ratkaisee. Herkuttelulla ja nautinnolla on sijansa, kun muistaa kohtuullisuuden, ravinnon ja liikunnan tasapainon sekä riittävän unen. Ruokailo kuuluu hyvinvointiin, Tanhuanpää korostaa.

Hyvinvointisivuston esimerkit on jaettu viiteen eri teemaan, jotka ovat innovaatiot, tuotemuotoilu, vastuullinen markkinointi, pakkauskoot sekä aktiivinen elämäntapa. Sivustolla myös oikaistaan yleisiä, mutta virheellisiä uskomuksia elintarvikeyrityksistä ja ravitsemuksesta. Sivustolle lisätään esimerkkejä koko ajan.

Tutustu hyvinvointisivustoon osoitteessa www.etl.fi/hyvinvointi.

Lisätietoja antaa

Johtaja
Marleena Tanhuanpää
zneyrran.gnauhnacnn@rgy.sv
@martanhuanpaa

Tilaa tiedote

Tilaa ETL:n tiedotteet suoraan sähköpostiisi tästä.